czwartek, 8 marca 2012

Piekielny makaron z pomidorami i kurczakiem

...piekielnie dobry, piekielnie prosty, piekielnie ostry


Chce mi się pomidorów! Tak bardzo, że nawet ostatnio złamałam zasadę nie kupowania ich w sezonie zimowym. Zapłaciłam kilka dobrych złotych za niewiele pomidorków koktajlowych, które w smaku bardziej przypominały mokry papier niż pomidory... eh! Trzeba się ratować tymi puszkowymi!
 
A kiedy wraca się do domu o 23 po miłej posiadówce u znajomych i obiadu na następny dzień brak, wyobraźnia pracuje w momencie zdejmowania kurtki co by tu zrobić, żeby było jak najszybciej, ale i pysznie :)
Przed wyjściem wyciągnęłam z zamrażalnika pierś z kurczaka, chęć na pomidory pozostała, ostrość ostatnio jest "w cenie", a więc.... szybki ostry pomidorowy sos do makaronu z kurczakiem!


Składniki:
  • 200 g makaronu
  • 1 pierś z kurczaka
  • 1 cebula
  • ? papryczek chilli
  • 1 puszka pomidorów
  • Sól
  • Przyprawa włoska



Makaron (u mnie penne pełnoziarniste) gotuję wg przepisu na opakowaniu - tak jest najlepiej :)

Papryczkę chilli kroję w bardzo drobną kosteczkę. Moja papryczka była dość duża, miała ok. 20 cm długości, więc postanowiłam dodać tylko połowę. Oczywiście, ilość papryczki to: kwestia gustu i ostrości warzywa. Cebulę pokroiłam w kostkę i podsmażyłam razem z papryczką, po chwili dodałam też drobno skrojonego kurczaka. Kiedy ten lekko się już podsmażył i był biały z każdej strony dodałam puszkę pomidorów, sól i ok. łyżeczkę - półtorej włoskiej przyprawy. Zostawiłam na ok. 5 min na wolnym ogniu, po czym wymieszałam z makaronem.

1 komentarz:

  1. A może dodasz przepis do konkursu: http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/makarony-swiata? Nie zapomnij o banerku akcji

    OdpowiedzUsuń