wtorek, 7 maja 2013

Makaron ze szpinakiem i suszonymi pomidorami w śmietanowo-serowym sosie

...czyli niebo w gębie nawet dla przeciwników gorgonzoli


Mam taką swoją ulubioną restaurację w Krakowie - mogłabym w niej jeść codziennie! Jedzenie  w Grizzo jest fenomenalne i mogłabym się rozpływać nad nim godzinami. Nie jadłam tam jeszcze nic, co byłoby choć poprawne - wszystko jest przepyszne! W zeszłym tygodniu spróbowałam po raz pierwszy penne ze szpinakiem i suszonymi pomidorami. No jak zwykle było boskie! Więc zabrałam się do roboty i zrobiłam coś podobnego (też prze-pysz-ne!).


Składniki:

  • 200 g  makaronu (u mnie tagliatelle)
  • 450 g mrożonego szpinaku
  • 14 suszonych pomidorów z zalewy
  • 200 ml śmietany 30%
  • 50 g gorgonzoli
  • 2 ząbki czosnku
  • Sól, pieprz

Wrzucam mrożony szpinak na patelnię i solę co nie co. Kiedy już się rozpuści dodaję zgniecione dwa ząbki czosnku i pokrojone drobno suszone pomidory.

W międzyczasie w osobnym rondelku podgrzewam śmietanę, do której dorzucam gorgonzolę - nie za dużo, ma dać tylko delikatny, ledwo wyczuwalny posmak (i tak będzie śmierdzieć w kuchni;) ). Dokładnie mieszam rózgą aż się rozpuści - nie doprowadzam do zagotowania.

Kiedy sos jest już rozpuszczony zalewam szpinak i dokładnie mieszam. Zostawiam na jakieś 3-4 min, aby się wszystko razem poddusiło. Sprawdzam czy nie potrzeba więcej soli. Mieszam z ugotowanym al dente makaronem i .. wcinam aż się uszy trzęsą, bo na prawdę jest boskie!



11 komentarzy:

  1. moja rodzinka uwielbia takie dania :) pycha

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda apetycznie. A gorgonzolę uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham takie dania! Makarony, włoskie klimaty i ciepłe dni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jeszcze dodaje 1 pojedyńczą pierś z kurczaka pokrojoną w kostkę :) mmm pychota

    OdpowiedzUsuń
  5. pycha:) tez zrobilam wersję z kurczakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam z Pani przepisu, zmodyfikowałam jedynie o dodanie kurczaka. Powiem tylko jedno: rewelacja:) Ten sos tyle smaku dodaje, nie da się tego opowiedzieć trzeba spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam ten przepis!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dodalam kurczaka i kilka pomidorków koktajlowych, a zamiast mrożonego szpinaku świeży, przepyszne! Polecam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja dodałam podduszone z czosnkiem krewetki. Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń