piątek, 10 maja 2013

Makaron ze szpinakiem i łososiem w sosie śmietanowo-serowym




Już od pewnego czasu myślałam, żeby zrobić Filipowi taki makaron. Pomyślałam, że można zrobić go podobnie do makaronu ze szpinakiem i suszonymi pomidorami. Pomysł się udał, o czym świadczyć może sms z zachwytami od Brata - napisał, że czuł się jak we wspaniałej restauracji :) I jak tu nie gotować jak się jest tak docenionym!

Składniki:

  • 200 g  makaronu
  • 450 g mrożonego szpinaku
  • 200 g łososia
  • 200 ml śmietany 30%
  • 50 g gorgonzoli
  • 2 ząbki czosnku
  • Sól

Łososia zamarynowałam najpierw w oliwie z cytryną. Tak delikatnej rybie wystarczy nawet 20 min. 

W międzyczasie wyrzuciłam na patelnię szpinak, a kiedy się rozpuścił dodałam zmiażdżony czosnek i drobno pokrojonego łososia, choć sposób krojenia nie jest tu istotny, bo on i tak się rozpadnie.

W osobnym garnuszku zaczęłam podgrzewać śmietanę z gorgonzolą - dobrze mieszając, aby nic się nie poprzyklejało do dna i pilnując, by sos się nie zagotował. Kiedy ser się dokładnie rozpuścił wlałam go do szpinaku z łososiem, zmniejszyłam ogień, dodałam soli i lekko dusiłam jeszcze 3 min.

Podałam z tagliatelle.


4 komentarze:

  1. uwielbiam szpinak pod każdą postacią :) muszę wypróbować Twój przepis, bo danie wygląda przepysznie! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń