poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Królik pieczony w warzywach z ziemniaczkami


Królik długo czekał na swój moment w zamrażalniku. A wszystko przez moje uprzedzenia do mięsa z kością. Po prostu nie umiem takowego jeść i mnie to denerwuje. Ale w końcu stwierdziłam, że królik wiecznie tam leżeć nie może i wypadałoby coś z nim zrobić. A że zbliżała się niedziela to akurat była okazja.

Składniki:


  • 1 królik
  • 1 marchewka
  • 1 cebula
  • 1/2 pietruszki
  • Kawałek selera
  • Kilka ząbków czosnku
  • Sól
  • Majeranek
  • Oliwa


Poprzedniego dnia rano wyjęłam mięso z zamrażalnika, a wieczorem je zamarynowałam - natarłam je oliwą i czosnkiem, posypałam majerankiem i obłożyłam cienko pokrojonymi warzywami. Przykryłam folią i zostawiłam w lodówce na noc.

Następnego dnia podlałam królika jeszcze odrobiną oliwy, posypałam solą i wstawiłam do piekarnika nagrzanego na 200 stopni. Warzywa zostawiłam, aby jeszcze oddały resztę aromatu. Na dół piekarnika wsadziłam drugie naczynie wypełnione wodą, tak żeby królik nie wysechł (uwaga, wodę trzeba dolewać!). Co pewien czas podlewałam go sosem i kilka razy przewróciłam na drugą stronę. Po godzinie zmniejszyłam temp. do 175 stopni.



Po kolejnych 20 min na górną  półkę włożyłam ziemniaki - obrane, pokrojone na ćwiartki lub ósemki (w zależności od wielkości). Kilogram ziemniaków zmieszałam z 3 łyżkami oliwy i 2 łyżkami suszonego tymianku. Do brytfanki włożyłam też kilka ząbków czosnku, aby później można było wycisnąć pastę na ziemniaki.

Po następnych 40 min wyłączyłam piekarnik - danie było gotowe.

Chłopcy chyba byli zadowoleni (tak wynika przynajmniej ze zdjęcia) - Przemek nawet zrezygnował ze spożycia gotowego dania instant :P

8 komentarzy:

  1. ale przystojni panowie!!:))

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda smacznie, jutro tez będe robił królika. Dziś kupiłem 4 nogi ....

    OdpowiedzUsuń
  3. Królik dobra rzecz, pewnie wcinali az im się uszy trzęsły:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie, choć sama jakoś nie mogę przekonać się do smaku króliczego mięsa. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Krolik to genialne mieso. W szczegolnosci ze jest hipoalergiczne i bardzo zdrowe. Jedyny minus to jak dziecko sie dowie co na obiad bylo to moze juz nigdy go nie zjesc ;]

    OdpowiedzUsuń