środa, 1 lutego 2012

Makaron na modłę chińską z warzywami i kurczakiem

...czyli obiad w 10 min

Od jakiegoś czasu chodzi za mną tzw. chińczyk. Najbardziej ze wszystkiego lubię sos słodko - kwaśny, ew. słodko - pikantny. Uwielbiam te azjatyckie fast foody, gdzie miesza się tylko makaron z warzywami i kurczakiem i podaje w papierowym pudełeczku :) A dawno nie jadłam!

Wiedziałam, że wrócę dziś późno do domu, więc już wczoraj odrobinę się przygotowałam, a mianowicie zamarynowałam sobie pierś z kurczaka.


Moje danie jest mega proste i szybkie, z paroma udogodnieniami i ... normalnym makaronem spaghetti. Mam nadzieję, że wielbiciele i znawcy chińszczyzny mnie nie zlinczują ;)

Najważniejsze, że efekt wyszedł dokładnie taki, jakiego oczekiwałam :)

Składniki:

  • 1 pierś z kurczaka
  • 1 mieszanka warzyw chińskich
  • Ok. 75 ml sosu słodko - pikantnego chilli
  • Sezam do posypania
  • Ok. 10 dkg makaronu

Na marynatę:

  • 1 łyżka sosu sojowego ciemnego
  • 1/2 łyżki oliwy
  • 3 cm startego imbiru
  • 2/3 łyżeczki sproszkowanego chilli

Kurczaka kroję w cienkie paski i wkładam do miseczki, do której wlewam łyżkę sosu sojowego, chlust oliwy, ścieram na najdrobniejszych oczkach imbir i wsypuję chilli. Wszystko dokładnie mieszam, przykrywam folią i wstawiam do lodówki. Myślę, że jakieś 30 min do godziny wystarczy, szczególnie, że mięsko jest drobno pokrojone. Ja zostawiłam na cały dzień, wiedząc że nie będę miała po prostu dużo czasu wieczorem.




Wrzucam kurczaka na patelnię, lekko podsmażam i dodaję mrożone warzywa. Podsmażam ok. 10 min, aby warzywa były rozmrożone, poddane lekkiej obróbce termicznej, ale nadal chrupiące - tak w połowie drogi między surowym a ugotowanym.

Warzywa mieszam z ugotowanym makaronem, dolewam do tego sos chilli i posypuję sezamem. Jak dla mnie bomba!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam takie kolorowe dania. Szybkie i pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też wczoraj wrzuciłam na patelnię kurczaka i mieszankę chińską :) To chyba telepatia! :) Ze spaghetti wygląda bardzo fajnie, ale musisz kiedyś spróbować z makaronem z fasoli mung.

    OdpowiedzUsuń