piątek, 8 czerwca 2012

Kurczak w sosie pomidorowo - paprykowym



Miał być z założenia sos żółto - czerwony. Ale czerwona papryka i pomidory zdominowały śliczną żółtą papryczkę. Co prawda widać ją, ale już nie na tyle, żeby sos mógł być nazwany żółto - czerwonym. Dlatego został pomidorowo - paprykowym. Ale bez względu na nazwę jest bardzo smaczny.

Dziś ugotowałam trochę większą ilość, myślę, że z podanych składników wyjdą spokojnie ze 4 porcje.

Składniki:

  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • 1 czerwona papryka
  • 1 żółta papryka
  • 1 mała, ostra papryczka chilli
  • 3 niewielkie cebule
  • 1 puszka pomidorów
  • Przyprawy: Sól, suszone warzywka, bazylia, oregano, słodka papryka, cukier



Zazwyczaj wszystkie składniki bardzo drobno kroję. Dziś naszło mnie jednak na większe kawałki, takie, żeby zęby też co nie co poczuły ;)

Kurczaka i papryki pokroiłam więc w grubą kostkę, cebule w szersze piórka. Zaczęłam od smażenia cebuli, kiedy już się zeszkliła dodałam kurczaka i odrobinę posoliłam. Gdy zauważyłam, że już jest biały w miarę z każdej strony zmieniłam patelnię, na której się już nie mieściłam, na garnek (taka mała dygresja) i dorzuciłam obie papryki oraz drobno posiekaną chilli. Nie przejmowałam się pestkami. Dodałam ok. 1,5 łyżeczki suszonych warzywek. Chwilę pomieszałam i dodałam dosłownie odrobinkę wody na dno, aby do momentu, kiedy warzywa i mięso puszczą nieco soku się nie przypaliły. Przykryłam i zostawiłam na niewielkim ogniu na ok. 10 - 15 min. Po tym czasie dorzuciłam pomidory i resztę przypraw: 1,5 łyżeczki cukru, 2 płaskie łyżeczki słodkiej papryki i po ok. łyżeczce bazylii i oregano. Wszystko zostawiłam jeszcze na kolejne 10 min - tym razem bez przykrycia, aby zredukować nieco sos.

Myślę, że świetnie do tego kurczaka pasuje ryż - u nas króluje brązowy.

3 komentarze:

  1. Ale soczyste barwy, wow, aż zgłodniałam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pracy wróciłam nieżywa, ale ten sos od razu postawił mnie do pionu! Dziękuję za pyszny obiadek :)

    OdpowiedzUsuń