czwartek, 14 czerwca 2012

Tarta z cukinią i fetą



No i nie wiem czemu to dopiero druga tarta! Przecież zakochałam się w tarcie ziemniaczanej, którą robiłam w styczniu!

Ale w końcu musiałam się zebrać, żeby wykorzystać jeden z prezentów, otrzymanych na pożegnanie w GT :) W związku z tym, że nie mogę podjąć decyzji który by tu przepis z pięknej książki o kuchni indyjskiej wykorzystać postanowiłam w końcu zrobić tartę. Miała być w sobotę, ale nagle wypadł mi wyjazd, później jakoś tak się odwlekało, bo to tu, to tam trzeba było się wybrać ;) Cukinia leży i czeka, a ja nic.

Siedząc w domu, słuchając deszczu, a raczej ulewy, postanowiłam w końcu wziąć się do roboty! I oto co mi wyszło!


Składniki:

Na spód:


  • 1 szklanka mąki pełnoziarnistej
  • 1 szklanka mąki zwykłej
  • 1/2 kostki masła (ok 10 dkg)
  • 1 jajko
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1/2 łyżeczki soli

Na nadzienie:

  • 4 średnie cebule
  • 1 cukinia
  • 200 g twardej fety
  • 200 ml śmietany
  • 2 jajka
  • Przyprawy: suszone warzywka, sól, pieprz

Zaczęłam od ciasta.

Mąkę, jedną i drugą, wrzuciłam do miski, dodałam jajko, śmietanę, sól i posiekałam z masłem. Wyrobiłam i odłożyłam do lodówki na jakieś 45 min.



Cebulę pokroiłam w półplasterki i podsmażyłam z suszonymi warzywkami i odrobiną soli. Cukinię pokroiłam w grubsze plasterki.

Rozwałkowałam ciasto i przerzuciłam je do wysmarowanej masłem foremki. Wyłożyłam również brzegi. Całość ponakłuwałam widelcem.


Jako pierwszą warstwę położyłam podsmażoną cebulę, na której rozłożyłam równomiernie plastry cukinii. Na wierzchu poupychałam kostki fety i całość zalałam sosem - śmietaną rozbełtaną z jajkami i dużą ilością pieprzu. Soli nie dodawałam ze względu na fetę.



Piekłam w 175 stopniach ok. 1:10 h



9 komentarzy:

  1. Pyszne, wytrawne smaki, doskonała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna i wbrew pozorom - bardzo sycąca! Dziękuję za poczęstowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada apetycznie! Czy mozna nie dodawac cebuli? Albo moze: co dodac zamiast cebuli? :)

    Pozdrawiam, Kasia
    Przepraszam za brak polskich znakow.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu,

      Myślę, że spokojnie możesz ominąć cebulę. Ja ją często dodaję, bo bardzo lubię. Ogólnie można ją zastępować porem w wielu wypadkach, ale tak sobie myślę, że może całkiem ją ominąć, a dodać np. paprykę?

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Tarta znakomita, bardzo mi smakowała!!! Dziękuję ślicznie za cudny przepis!!! :)

    OdpowiedzUsuń