piątek, 13 kwietnia 2012

Wiosenny makaron z pomidorkami i rukolą



Wczoraj był piękny, wiosenny dzień. W związku z tym, a także po ciężkostrawnych Świętach, zachciało mi się na obiad czegoś lekkiego. Przypomniałam sobie, że we włoskiej restauracji, w której pracowałam dawno, dawno temu, był makaron o wdzięcznej nazwie "primavera" czyli wiosna. Niestety, pamięć mnie czasem zawodzi i nie pamiętam co w tym makaronie było. Nawet próbowałam szperać w internecie czy aby nie ma menu tej restauracji, ale niestety... strona jest, ale menu brak. Tak więc powstało bardzo minimalistyczne danie, w sam raz na ciepłe wiosenne dni.

Niestety, dziś już tak ładnie nie było. Przez pół dnia w Krakowie padało i było zimno. Jedno pocieszenie jest takie, że deszcz już pachniał tak jak ten wiosenny :) A że składniki kupiłam wczoraj (a trzeba było dziś jeszcze dojeść poświąteczne zapasy) to makaron gotowałam dziś. Będzie na jutro. Może wiosenne słońce zauważy i wyjrzy jutro zza okien :)



Składniki:

  • 200 g makaronu
  • 125 g pomidorków koktajlowych (u mnie 12 sztuk)
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 4-5 łyżek oliwy
  • Rukola
  • Sól, pieprz
  • Parmezan

Przygotowanie (prawie) jak zwykle banalne:)

Na patelnie wlewam oliwę.Czosnek kroję na pół wzdłuż i wrzucam na patelnię. Smażę ok. minutę - dwie, tak, aby czosnek oddał swój aromat, po czym wyciągam i wyrzucam. Pomidorki kroję na połówki i również podsmażam ok.3-4 minuty aż zmiękną. Solę je i pieprzę.

Makaron mieszam z pomidorkami i oliwą pomidorowo-czosnkową. Na wierzch układam kilka wiórków parmezanu i posypuję świeżą rukolą.

Rukola, pomidory i ser to jedno z moich ukochanych połączeń!

PS. Może następnym razem dam trochę więcej pomidorów :)

1 komentarz:

  1. Wczoraj faktycznie była wiosna, dziś u mnie pada deszcz i jest pochmurnie, ale Twój makaron.... wpuścił słonko do mojej kuchni! Piękny!

    OdpowiedzUsuń