niedziela, 11 maja 2014

Steki z polędwicy ze szparagami



W dzisiejszym wpisie podam kilka wskazówek jak ugotować szparagi oraz usmażyć fajny stek z polędwicy wołowej.

Jadąc ostatnio do domu kupiłam kawałek polędwicy wołowej. Lubię sobie czasem zjeść z Rodzicami steka. A Tata kupił szparagi, więc zrobiliśmy sobie pyszny i szybki obiadek.

Polędwica, którą kupiłam, była zapakowana, więc nie widziałam, że jest złożona z dwóch mniejszych kawałków. Nie było więc mowy o usmażeniu dużego steka, za to małe, urocze steczki - jak najbardziej.

Jak usmażyć dobrego steka?

Kiedyś wydawało mi się, że tylko dobrze wysmażony stek to jest to. Może bałam się nie do końca zrobionego mięsa? Nie wiem. Trochę się to zmieniło - może nie skrajnie, bo krwistego chyba bym jeszcze nie zjadła, ale półkrwisty jest idealny. Ważne, żeby mięsa nie przesmażyć. Ja miałam niewielkie kawałki - jak widać na zdjęciu polędwica była wąska, więc pokroiłam ją w poprzek włókien na plastry takie 2,5 - 3 cm. Przed smażeniem posypałam tylko gruboziarnistą solą (pieprz już na talerzu) i smażyłam po 1,5 min z każdej strony (przy większych stekach, ok. 150g powinno się im dać ok. 4-5 min z jednej strony), nie ruszając mięsa. Steki ruszyłam dopiero po tym właśnie czasie - tylko po to, żeby je obrócić. Kiedy już się usmażyły, dałam im odpocząć - włożyłam na ok. 5 min do piekarnika nagranego do 100 stopni. Po takiej obróbce macie pyszne soczyste mięso!

Jak przygotować dobre szparagi?

To wręcz banalne! W przypadku białej odmiany tego warzywa, należy obrać cienką skórkę i odciąć zgrubiałe końce. Szparagi gotuje się 15 min w osolonej wodzie z dodatkiem cukru (zielone potrzebują połowę czasu mniej i nie wymagają obierania). Dobrze by było, aby główki szparagów wystawały ponad wodą - wystarczy im para. Nie mam specjalnego garczka do szparagów, ułożyłam je więc na ukos w mniejszym i wyszły świetnie. Przygotowałam do nich masło czosnkowe - roztopiłam masło, do którego wrzuciłam plasterki czosnku. Poddusiłam 45 sek na ogniu, po czym wyłączyłam i zostawiłam. Masło idealnie przeszło aromatem czosnku - polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz