środa, 11 września 2013

Pomidorowe mielone



Niby zwykły mielony, a niestandardowy dodatek tak zmienia jego smak! Skąd pomysł? Miałam robić spaghetti z mięsem, ale tak sobie pomyślałam, że ciągle tylko makaron i makaron, a kotlety bardzo rzadko jemy. Żeby połączyć te dwa dania wymyśliłam sobie takie oto pomidorowe kotleciki mielone.

Składniki:


  • 20 dkg mięsa mielonego 
  • 1 cebula
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki otrębów
  • 1 łyżka mąki pszennej razowej
  • 1 jajko
  • Sól
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • Pieprz cayenne
  • 2 łyżeczki suszonych warzywek

Do mięsa (u mnie indycze) dodaję koncentrat, jajko, przyprawy, dwie łyżki otrębów i  jedną mąki razowej. Całą cebulę ścieram na najmniejszych oczkach  tak aby była przyprawą, a nie składnikiem. Całość dokładnie mieszam i odkładam na pół godziny, aby wszystkie składniki się zawiązały.



Po tym czasie zaczynam lepić niewielkie kotleciki - wielkość wedle gustu. Nie panieruję ich.


Układam na bardzo rozgrzanym tłuszczu po kilka minut z każdej strony (drugą stronę pod przykryciem) aż będą zarumienione.

Podałam z ziemniakami i ogórkiem kiszonym - czego można chcieć więcej?



2 komentarze:

  1. Mielone w nowej odsłonie - ciekawe i na pewno smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł na urozmaicenie "zwykłych" mielonych! :) wykorzystam w kuchni, na pewno :)

    OdpowiedzUsuń