środa, 20 marca 2013

Pikantne naleśniki z nadzieniem ruskim




Już jakiś czas chodziła za mną myśl, żeby zrobić takie naleśniki z nadzieniem ruskim. Pierogów jeszcze nigdy takich nie robiłam, ale po dzisiejszym pichceniu rozważam to na bardzo poważnie! W ogóle - zabawny fakt związany z ruskimi pierogami - po raz pierwszy jadłam je pod koniec pierwszego roku studiów! Były to pierogi zrobione przez Babcię mojej koleżanki, Agnieszki (pozdrowienia!), która nie chciała uwierzyć w to, że wcześniej ich nie jadłam! Zresztą, do tej pory czasem się ze mnie śmieje z tego powodu :)

Składniki:

Na naleśniki:


  • 3/4 l mleka
  • 2 szklanki mąki
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżeczka pieprzu cayenne (można pominąć)
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
Na farsz:

  • 20 dkg białego sera
  • 40 dkg ziemniaków 
  • 1 1/2 cebuli
  • 1 łyżeczka śmietany 
  • Sól
  • Pieprz


Zaczęłam od ugotowania ziemniaków i ostudzenia ich. Cebulę pokroiłam w drobną kosteczkę i dobrze podsmażyłam.

W międzyczasie zabrałam się za ciasto naleśnikowe - wszystkie składniki dokładnie wymieszałam i odstawiłam. Gdyby po leżakowaniu ciasto zgęstniało, należy dodać odrobinę mleka.

Ugotowane ziemniaki ugniotłam, dodałam podsmażoną cebulę i rozdrobniony twaróg. Dodałam soli i świeżo zmielonego pieprzu oraz odrobinkę śmietany (18%), żeby lepiej mi się połączył farsz.


Wysmarowałam naleśniki i zwinęłam w ruloniki. Pokrojone w 1,5 cm plasterki będą świetną przekąską na jakąś imprezę :)

Z podanych składników wyszło mi 8 naleśników.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz