środa, 6 marca 2013

Makaron z kurczakiem i suszonymi pomidorami w kremowym sosie






Może i nie wygląda powalająco, ale za to w smaku rozkłada na łopatki.

Pierwszy raz jadłam ten makaron u koleżanki Izy i zachwycił mnie niesamowicie. Trochę czasu minęło zanim sama przyrządziłam, ale teraz już wiem, że będzie częściej gościć na naszym stole :)



Składniki:

  • 200 g makaronu (tagliatelle albo wstążki)
  • 2 piersi z kurczaka
  • 1/2 słoiczka (ok. 150g; 12-14 szt.) suszonych pomidorów
  • 2 łyżki oliwy (zalewy z pomidorów)
  • 1/2 opakowania (ok. 125g) serka mascarpone
  • Sól
  • Ew. parmezan do podania


Piersi oczyszczam i kroję w kostkę. Do miseczki dodaję 2 łyżki zalewy z pomidorów, dokładnie mieszam i odstawiam na min. 20 min.

Makaron gotuję wg przepisu na opakowaniu - al dente.

Na gorącą patelnię wrzucam kurczaka i podsmażam go kilka minut. W międzyczasie kroję pomidory w paseczki. Kiedy kurczak będzie gotowy dodaję pomidory, mascarpone i posypuję solą. Całość dokładnie mieszam, zostawiam na minutę - dwie na delikatnym ogniu.

Sos mieszam dokładnie z makaronem. Podaję posypany startym parmezanem - spokojnie można go pominąć, bo i bez niego danie jest obłędne!



7 komentarzy:

  1. Wspaniałe, apetyczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nieskromnie mówiąc, danie też było bardzo apetyczne :)

      Usuń
  2. Tyle razy przeglądałam już Twój blog i zawsze mi ślinka ciekła, a dziś zdecydowałam się zrobić makaron z suszonymi pomidorami i masz rację - obłędny!!! a jaki prosty przy tym! zdecydowanie żałuję, że dopiero teraz się zdecydowałam na pichcenie z Twoim blogiem! Trzymaj tak dalej, a ja trzymam kciuki!
    Justyna z biurka obok :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, mam zamiar wypróbować w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobione i pochłonięte z wielkim apetytem..pyszne! ;)
    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis, upichciłem dziś na obiad, żona i teściowa były w niebo wzięte. Dzięki bardzo :)
    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń