poniedziałek, 17 grudnia 2012

Naleśniki z serem i dżemem



                                                                                                   
Jeśli chodzi o naleśniki na słodko to nie jadam ich często. Ale jeśli już mi się zdarzy to najbardziej lubię właśnie takie - i z serem, i z dżemem. Te dwa smaki komponują się doskonale!

Składniki:

Na naleśniki:

  • 3/4 l mleka
  • 2 szklanki mąki
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/3 łyżeczki cukru
  • 1 łyżka oleju


Na nadzienie:

  • 20-25 dkg twarogu
  • 1 łyżka śmietany
  • 1 łyżka mleka
  • 2 łyżeczki cukru
  • Dżem truskawkowy


Ciasto na naleśniki dokładnie mieszam i smażę cieniutkie placki, choć żałuję, że nie aż tak cienkie jak moja Babcia, ale to niedościgniony ideał ;) Każdy naleśnik przekładam na talerz, który przykrywam, aby lekko zaparowały - wtedy są miękkie i doskonale się formują. Z tej ilości składników wyszło mi 10 naleśników.

Ser rozdrabniam widelcem, dodaję mleko, śmietanę i cukier - mieszam dokładnie.

Na usmażone naleśniki nakładam na jedną ćwiartkę ser, a na drugą dżem truskawkowy (od drugiej Babci). Składam w trójkąciki. Pyszności!




2 komentarze:

  1. naleśniki na słodko są przepyszne<3

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje dzieciaki uwielbiają naleśniki z konfiturą truskawkową z czekoladą, kupuję im taką w Eterno:) Dla mnie najsmaczniejsze są z konfiturą pomarańczową:)

    OdpowiedzUsuń