poniedziałek, 8 stycznia 2018

Śniadaniowe placuszki jogurtowe

                                                                                               
Sezon na pomarańcze w pełni - są słodkie i bardzo soczyste. Pomyślałam więc, że fajnie by było dodać je do śniadania... Ale do czego? Owsianka z jogurtem - owszem, super, ale w niedzielę można nieco bardziej zaszaleć? Placuszki z pomarańczami - trochę szkoda mi było gotować owoców. A zatem przygotowałam osobno placuszki jogurtowe, które można zjeść dosłownie z każdym dodatkiem na słodko - również i ze świeżymi pomarańczkami!

Składniki:


  • 3 łyżki (75 g) mąki pszennej
  • 5 łyżek (130 g) jogurtu naturalnego
  • 1 jajko
  • 1 płaska łyżeczka cukru
  • 1 łyżka oleju/masła (5 g)


Wszystkie składniki dobrze mieszam w miseczce. Ciasto powinno być dość gęste, żeby łatwo nakładało się łyżką na patelnię. Ja nie używam dużo cukru, więc jeśli wolicie słodsze placki - dodajcie go trochę więcej. Można też użyć cukru wanilinowego. Nie użyłam ani proszku do pieczenia, ani sody (bo nie miałam) i uważam, że nie ma potrzeby.

Na patelni rozgrzałam jeszcze trochę oleju i wyłożyłam po łyżce ciasta - wyszło 6 placuszków - porcja dla 2 osób. Smażyłam po kilka minut z obu stron, aż zrobiły się rumiane. Po zdjęciu z patelni - odsączyłam resztki oleju ręcznikiem papierowych. Podałam podane odrobiną jogurtu oraz z pokrojonymi pomarańczami.

Porcja samych placuszków ma ok. 240 kcal.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz