wtorek, 20 sierpnia 2013

Placki z kaszy



W zeszłym tygodniu naszło mnie, żeby zrobić makaron z tuńczykiem i kukurydzą. Ale jakoś nie wyszło. Postanowiłam więc dziś to zrobić. Kupiłam puszkę kukurydzy, bo akurat skończyły mi się zapasy. Otworzyłam ją i tak sobie myślę: "hm... a może by tu zrobić placki z kaszy..?" Wahałam się i wahałam, ale w końcu placki wygrały z makaronem :)

Muszę przyznać, że byłam zdziwiona, że są AŻ tak dobre! Być może jest to zasługa słodyczy kukurydzy, cebuli i papryki, a w szczególności tej ostatniej, która pochodzi z mojej doniczki :)

Składniki:


  • 5-6 łyżek kaszy jęczmiennej (u mnie drobna, perłowa)
  • 1 cebula
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1/2 puszki kukurydzy
  • 2 jajka
  • 5 łyżek otrębów
  • 3 łyżki mąki pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka suszonych warzywek 
  • Sól, pieprz

Kaszę gotowałam 10 min, według przepisu na opakowaniu. Cebulę i paprykę pokroiłam w drobiną kostkę i podsmażyłam na patelni - najpierw wrzuciłam cebulę, a po kilku minutach dołożyłam paprykę.

Kiedy składniki przestygły wrzuciłam je do miski, dodając pół puszki kukurydzy, dwa jajka, otręby i mąkę. W zależności od gęstości masy można dodać więcej lub mniej tych dwóch ostatnich składników. Całość posoliłam, dodałam suszone warzywka i zmieliłam dużo pieprzu. 

Całość dokładnie wymieszałam. Kładłam masę na mocno rozgrzany olej, łyżką formując średniej grubości placki. Smażyłam do uzyskania złocistego koloru z obu stron.


2 komentarze:

  1. jadłam takie z kaszy gryczanej :) Te apetycznie się prezentują!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł :) Notuję do wypróbowania. Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń