czwartek, 29 grudnia 2011

Krem z czerwonej soczewicy



Nigdy wcześniej nie jadłam czerwonej soczewicy, zawsze wybierałam jej zieloną odmianę i robiłam coś a la gulasz warzywny. Jednak wiele osób zachwyca się czerwoną wersją tego strączka, postanowiłam więc go wypróbować. Faktycznie, gotuje się jakieś 10 min krócej niż zielona, ale nie wiem czy jest to aż tak duża przewaga.
Postanowiłam zrobić zupę z soczewicy. Początkowo miałam plan zmiksować tylko jej część, aby był to krem z wkładką, ale po ugotowaniu soczewica traci ten swój piękny pomarańczowy kolor, więc zmiksowałam wszystko. Dodałam grzanki serowe i wyszło ekstra!

Składniki:
  • Ok. 2-2,5 l wywaru warzywnego
  • 350 g czerwonej soczewicy
  • Pół gotowanej marchewki
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • Przyprawy: pieprz Cayenne, słodka papryka, czosnek, dużo majeranku i ew. sól

Grzanki:
Kromki pszennego chleba
Ser żółty
Przyprawa suszone pomidory

Najpierw ugotowałam bulion warzywny. Kiedy już był gotowy, przecedziłam go i dodałam do niego wypłukaną soczewicę oraz połowę gotowanej marchewki. Całość przyprawiłam (nie soliłam, gdyż wywar był idealnie słony), dosypując wszystkiego do smaku i ok. łyżeczkę – dwie suszonego majeranki, po czymi gotowałam ok. 10 min. Dodałam koncentrat pomidorowy i wszystko razem dokładnie zmiksowałam. Zupa jest tak smaczna, że nie ma potrzeby dodawać śmietany, co u mnie jest dość dziwne, bo śmietanę w zupie uwielbiam.


Następnie grzanki. Pokroiłam chleb w kostkę ok. 2x2, położyłam odrobinę żółtego sera i posypałam przyprawą suszone pomidory z bazylią i czosnkiem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz