czwartek, 11 października 2012

Pulpety w sosie chrzanowym



Tak mnie naszło w zeszłym tygodniu, jak jadłam zawiniętą szynkę z chrzanem. Pomyślałam, toż to musi być dobre. I zrobiłam. Smakowało.

Składniki:

  • 30 dkg mięsa mielonego
  • 1/2 cebuli
  • 1 jajko
  • 2 łyżki kaszy manny
  • 1 łyżeczka suszonych warzywek
  • Sól, pieprz
Na  sos:

  • 1 łyżeczka masła
  • 1 łyżeczka mąki
  • 1/2 słoiczka chrzanu (ok.90g)
  • 150 ml wody
  • 1 łyżeczka suszonych warzywek
  • 1 płaska łyżeczka cukru
  • Sól
  • 2 łyżki śmietany

 Drobno pokrojoną cebulę podsmażam na maśle. Dodaję do mięsa (najlepiej drobiowego, ale inne też się nada), wbijam jajko, dodaję kaszę mannę i przyprawy. Odkładam na 15 min. Po tym czasie formuję pulpeciki wielkości orzecha włoskiego (wyszło mi 19) i gotuję na parze ok. 12 min.

W między czasie robię sos. Rozpuszczam masło i wsypuję mąkę - robię zasmażkę. Dokładam chrzan i jeszcze chwilę podsmażam. Dolewam wodę, dodaję przyprawy. Podgrzewam aż zgęstnieje i dodaję śmietanę.

Polewam pulpeciki sosem i podaję. Tu wykorzystałam część warzyw z gotowanego wcześniej bulionu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz